Aktualności

igk 2014 01

W dniu 11 kwietnia 2014 r. na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym, Wydziale Nauk Ścisłych znajdującym się przy ulicy 3 Maja 54 odbyła się coroczna, XI Ogólnopolska Konferencja Gier Komputerowych (w skrócie IGK). Organizatorami tego przedsięwzięcia byli studenci siedleckiej uczelni, należący do Koła Naukowego Informatyków Genbit wraz z udziałem Studentów Studenckiego Koła Naukowego Administratywistów. Oficjalnym sponsorem XI edycji IGK była firma zajmująca się produkcją sprzętu sieciowego – firma TP-LINK. Całość była nagłośniona medialnie między innymi przez: Kuryer Uniwersytecki, TV Wschód, Giełda Eventów, Tygodnik Siedlecki, Kampus 97,1 fm, Podaj Dalej!, Gamezilla.pl, GeekClub.pl, inżynierka.pl, WEBNews, Crossweb.pl, TVPW, Warszatat.GD. Tematyka konferencji związana jest głównie z grami komputerowymi i ich tworzeniem.

Obszar tematyczny IGK to:

  1. nowoczesne metody i technologie projektowania gier,
  2. programowanie gier na urządzenia mobilne,
  3. modelowanie gier komputerowych,
  4. profesjonalne narzędzia i środowiska programowania gier,
  5. sztuczna inteligencja w grach komputerowych.

Rozpoczęcie konferencji (Piątek 11.04.2014)

Uroczyste otwarcie miało miejsce 11 kwietnia o 10:00 rano po której rozpoczęto oficjalną rejestrację trwającą do niedzieli. Na auli gości przywitała Dziekan Wydziału Nauk Ścisłych – dr hab. Wiesława Barszczewska, a także przewodniczący Koła Naukowego Informatyków GenbitMarcin Kowalczyk. Wykłady trwały od 30 do 60 minut. Jako pierwszy prelegent wystąpił Andrzej Mazur z tematem „Mobilne gry HTML5 na platformie Firefox OS”. Następnie po krótkiej przerwie goście przywitali Matt’a Harasymczuka, który mówił o odpowiedzialności podczas pisaniu programów w prezentacji „Always Be Responsible for Any Code You Write, Even for Fun. NoException();”. Po przerwie z tematem „Plagiat w grach komputerowych - porady dla twórców i graczy” wystąpił dr Ireneusz Matusiak – radca prawny, specjalizujący się w prawie własności intelektualnej, w tym prawie autorskim, szczególnie w branży IT, który dawał rady twórcom gier dotyczące plagiatu w grach komputerowych. Prelegentami byli także studenci naszego uniwersytetu. Pierwszym z nich był Sebastian Palenciuk –student I roku studiów magisterskich informatyki, który wygłosił wykład pod tytułem „Podstawy tworzenia aplikacji na system Android”.

 

Wykłady z konkursami (Sobota 12.04.2014)

Kolejny dzień konferencji rozpoczęto o godzinie 10:30 wykładem Grzegorza Mazura nt. – „Na początku był szum”. Po niej na temat: „Construct 2 – od gracza do twórcy gier” prezentował Stanisław Skulimowski. Po przerwie ciąg wykładów został wznowiony przez Adriana Perdjona z prezentacją „Współczesne technologie motion capture”. Grzegorz Czapski – student I roku studiów magisterskich kierunku administracja, powiedział o „Dziecko i młodzież w świecie gier komputerowych. Zagadnienia społeczno-prawne”, a Marcin Kowalczyk –student II roku studiów inżynierskich informatyki, o „Wykorzystanie sprzętu do gier komputerowych w obliczeniach ogólnego przeznaczenia (GPGPU)”.

Po wszystkich wykładach odbyły się konkursy. Jednym z nich był ten na najlepszego prelegenta, który wystąpił podczas konferencji. Okazał się nim, Kamil Nowakowski za swój referat otrzymał nagrodę w postaci książki „Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego”. Kolejnym
z konkursów był „Konkurs wiedzy IT”. Po rozdaniu nagród zwycięzcom, odbyły się przygotowania do zawodów COMPO.

 

Konkurs COMPO (Niedziela 13.04.2014)

W niedzielę odbył się konkurs COMPO mający na celu wyłonić drużynę, która napisze najlepszą grę o na wybrany przez publiczność temat z 4 podanych przez organizatorów. W tym roku konkurs COMPO odbył się pod tematyką „Sprzęt ciężki”. Zawodnicy mieli niecałe 24 godziny na napisanie gry dotyczącej sprzętu ciężkiego z pewnymi ograniczeniami, tj. wybuchy, ograniczenia życiowe, rozbudowa sprzętu. Tegorocznym zwycięzcą konkursu był „Mech Blaster” napisaną przez Viking Potato (Kamila Nowakowskiego i Stanisława Skulimowskiego).Na drugim miejscu uplasowała się gra zespołu Musimy Być Kreatywni pt.: „Wielki Przekręt”, natomiast zespół Trochę Pokory, za grę „Przeminęło z bombami” zajął
3 miejsce w tegorocznej edycji COMPO.

Na zakończenie organizatorzy podziękowali wszystkim za uczestnictwo w XI edycji IGK oraz spędzony wspólnie czas, zapraszając na kolejne konferencje. Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w konferencji od organizatorów po czym udali się do domów.

Autor: Łukasz Kordys

Fotogaleria

Foto: Piotr Uziak

Oferta studiów


Informatyk - najbardziej perspektywiczny zawód w XXI wieku.

Od października nowa specjalność Cyberbezpieczeństwo.

Skorzystaj ze swojej szansy i dołącz do studentów informatyki.

  • będziesz budować nowoczesne rozwiązania informatyczne dla banków, firm i administracji publicznej oraz projektować i realizować systemy z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
  • często sam wybierzesz czy chcesz pracować zdalnie, a może stacjonarnie
  • będziesz zarabiać znacząco więcej niż w innych branżach przez całą karierę zawodową

Pracownik biurowy pracuje przy komputerze

Oferta studiów

INFORMATYKA - studia pierwszego stopnia

  • czas trwania: 3,5 roku
  • forma studiów: stacjonarne i niestacjonarne
  • uzyskany tytuł zawodowy: inżynier

Specjalności:

  • programowanie systemów i baz danych,
  • grafika komputerowa,
  • mobilne systemy komputerowe

Pracownik biurowy wykonuje notatkę ołówkiem

 

INFORMATYKA - studia drugiego stopnia

  • czas trwania: 1,5 roku
  • forma studiów: stacjonarne i niestacjonarne
  • uzyskany tytuł zawodowy: magister inżynier

Specjalności:

  • inteligencja obliczeniowa,
  • projektowanie i eksploatacja systemów informatycznych.

DLACZEGO WARTO STUDIOWAĆ INFORMATYKĘ?

Informatyka jest niezwykle dynamicznie rozwijającą się dyscypliną naukową, a jej zastosowania widoczne są w niemalże każdym aspekcie codziennego życia.

Wybierając informatykę, wybierasz przyszłość, pewność zatrudnienia i wysokie zarobki.

Podczas studiów zdobywasz wiedzę i umiejętności umożliwiające rozwój kariery w zespołach zajmujących się projektowaniem, programowaniem i wdrażaniem systemów informatycznych.

Po ukończeniu studiów możesz:

  • pracować na różnych stanowiskach w firmach wykorzystujących nowoczesne technologie,
  • zostać administratorem baz danych, systemów informatycznych, czy sieci komputerowych,
  • budować rozwiązania informatyczne w oparciu o metody sztucznej inteligencji oraz nowoczesne usługi chmurowe.

Inżynier z laptopem 

INŻYNIERIA PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH – studia pierwszego stopnia

  • czas trwania: 3,5 roku
  • forma studiów: stacjonarne
  • uzyskany tytuł zawodowy: inżynier

Jeśli masz umysł techniczny, to Ciebie szukamy!

Inżynieria Procesów Technologicznych to kierunek praktyczny, z innowacyjnym i ukierunkowanym na potrzeby przemysłu programem studiów opracowanym we współpracy z firmami Mostostal, Stadler, Valmont i Bozamet.

Po ukończeniu studiów:

  • procesy wytwarzania i eksploatacji maszyn i elementów konstrukcyjnych w przedsiębiorstwach przemysłu maszynowego nie będą miały przed Tobą tajemnic,
  • doskonale odnajdziesz się w pracy w jednostkach projektowych, konstrukcyjnych i technologicznych oraz związanych z organizacją produkcji i automatyzacją procesów technologicznych,
  • będziesz mógł zostać ekspertem w jednostkach akredytacyjnych i atestacyjnych, jednostkach naukowo-badawczych i konsultingowych.