W dniu 11 kwietnia 2014 r. na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym, Wydziale Nauk Ścisłych znajdującym się przy ulicy 3 Maja 54 odbyła się coroczna, XI Ogólnopolska Konferencja Gier Komputerowych (w skrócie IGK). Organizatorami tego przedsięwzięcia byli studenci siedleckiej uczelni, należący do Koła Naukowego Informatyków Genbit wraz z udziałem Studentów Studenckiego Koła Naukowego Administratywistów. Oficjalnym sponsorem XI edycji IGK była firma zajmująca się produkcją sprzętu sieciowego – firma TP-LINK. Całość była nagłośniona medialnie między innymi przez: Kuryer Uniwersytecki, TV Wschód, Giełda Eventów, Tygodnik Siedlecki, Kampus 97,1 fm, Podaj Dalej!, Gamezilla.pl, GeekClub.pl, inżynierka.pl, WEBNews, Crossweb.pl, TVPW, Warszatat.GD. Tematyka konferencji związana jest głównie z grami komputerowymi i ich tworzeniem.
Obszar tematyczny IGK to:
- nowoczesne metody i technologie projektowania gier,
- programowanie gier na urządzenia mobilne,
- modelowanie gier komputerowych,
- profesjonalne narzędzia i środowiska programowania gier,
- sztuczna inteligencja w grach komputerowych.
Rozpoczęcie konferencji (Piątek 11.04.2014)
Uroczyste otwarcie miało miejsce 11 kwietnia o 10:00 rano po której rozpoczęto oficjalną rejestrację trwającą do niedzieli. Na auli gości przywitała Dziekan Wydziału Nauk Ścisłych – dr hab. Wiesława Barszczewska, a także przewodniczący Koła Naukowego Informatyków Genbit – Marcin Kowalczyk. Wykłady trwały od 30 do 60 minut. Jako pierwszy prelegent wystąpił Andrzej Mazur z tematem „Mobilne gry HTML5 na platformie Firefox OS”. Następnie po krótkiej przerwie goście przywitali Matt’a Harasymczuka, który mówił o odpowiedzialności podczas pisaniu programów w prezentacji „Always Be Responsible for Any Code You Write, Even for Fun. NoException();”. Po przerwie z tematem „Plagiat w grach komputerowych - porady dla twórców i graczy” wystąpił dr Ireneusz Matusiak – radca prawny, specjalizujący się w prawie własności intelektualnej, w tym prawie autorskim, szczególnie w branży IT, który dawał rady twórcom gier dotyczące plagiatu w grach komputerowych. Prelegentami byli także studenci naszego uniwersytetu. Pierwszym z nich był Sebastian Palenciuk –student I roku studiów magisterskich informatyki, który wygłosił wykład pod tytułem „Podstawy tworzenia aplikacji na system Android”.
Wykłady z konkursami (Sobota 12.04.2014)
Kolejny dzień konferencji rozpoczęto o godzinie 10:30 wykładem Grzegorza Mazura nt. – „Na początku był szum”. Po niej na temat: „Construct 2 – od gracza do twórcy gier” prezentował Stanisław Skulimowski. Po przerwie ciąg wykładów został wznowiony przez Adriana Perdjona z prezentacją „Współczesne technologie motion capture”. Grzegorz Czapski – student I roku studiów magisterskich kierunku administracja, powiedział o „Dziecko i młodzież w świecie gier komputerowych. Zagadnienia społeczno-prawne”, a Marcin Kowalczyk –student II roku studiów inżynierskich informatyki, o „Wykorzystanie sprzętu do gier komputerowych w obliczeniach ogólnego przeznaczenia (GPGPU)”.
Po wszystkich wykładach odbyły się konkursy. Jednym z nich był ten na najlepszego prelegenta, który wystąpił podczas konferencji. Okazał się nim, Kamil Nowakowski za swój referat otrzymał nagrodę w postaci książki „Gra komputerowa jako przedmiot prawa autorskiego”. Kolejnym
z konkursów był „Konkurs wiedzy IT”. Po rozdaniu nagród zwycięzcom, odbyły się przygotowania do zawodów COMPO.
Konkurs COMPO (Niedziela 13.04.2014)
W niedzielę odbył się konkurs COMPO mający na celu wyłonić drużynę, która napisze najlepszą grę o na wybrany przez publiczność temat z 4 podanych przez organizatorów. W tym roku konkurs COMPO odbył się pod tematyką „Sprzęt ciężki”. Zawodnicy mieli niecałe 24 godziny na napisanie gry dotyczącej sprzętu ciężkiego z pewnymi ograniczeniami, tj. wybuchy, ograniczenia życiowe, rozbudowa sprzętu. Tegorocznym zwycięzcą konkursu był „Mech Blaster” napisaną przez Viking Potato (Kamila Nowakowskiego i Stanisława Skulimowskiego).Na drugim miejscu uplasowała się gra zespołu Musimy Być Kreatywni pt.: „Wielki Przekręt”, natomiast zespół Trochę Pokory, za grę „Przeminęło z bombami” zajął
3 miejsce w tegorocznej edycji COMPO.
Na zakończenie organizatorzy podziękowali wszystkim za uczestnictwo w XI edycji IGK oraz spędzony wspólnie czas, zapraszając na kolejne konferencje. Wszyscy uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w konferencji od organizatorów po czym udali się do domów.
Autor: Łukasz Kordys
Fotogaleria
Foto: Piotr Uziak