W dniach 5-7 kwietnia 2013 roku odbyła się Ogólnopolska Konferencja Inżynierii Gier Komputerowych. Była to X jubileuszowa edycja. Miłośnicy gier rok rocznie przyjeżdżają do Siedlec na imprezę organizowaną przez Koło Naukowe Informatyków „Genbit”. Konferencję otworzył komitet sterujący IGK 2013 w składzie: Rafał Muszyński, Joanna Dańko, Magdalena Maciąg. Uczestnicy zostali przywitani przez Dziekana Wydziału Nauk Ścisłych prof. nzw. dr hab. Wiesławę Barszczewską, Prodziekana ds. promocji i rozwoju dr Mirosława Szabana, Prodziekan ds. studenckich dr Agnieszkę Gil-Świderską oraz zastępcę Dyrektora Instytutu Informatyki dr Mirosława Barańskiego.
Tuż po uroczystym otwarciu Konferencji zaczęto wygłaszać referaty. Swoje prelekcje wygłaszali studenci naszej uczelni oraz pracownicy m.in. takich firm jak: Obrum, Polidea, Ganymede. Uczestnicy IGK 2013 mogli zgłębić wiedzę z takich tematów jak: Tworzenie symulatorów i trenażerów bazujących na silnikach komercyjnych gier komputerowych, Współczesna architektura kart graficznych – funkcje wykorzystywane w grach komputerowych, Testowanie rozproszone aplikacji mobilnych opartych na Unity3D.
Dzień drugi także rozpoczął się od wygłaszania referatów. Tematami przewodnimi były: Projekt gry komputerowej typu IDS – implementacja jądra gry, Desert Tycoon – Gra Stworzona na piasku, Projekt i implementacja gry komputerowej typu IDS. Zastosowanie Języka HTML5 do budowy multimedialnego interfejsu użytkownika, Modern Wizards: design & development. Możliwe wystąpienie, eliminowanie i unikanie błędów podczas tworzenia gier zostało wygłoszono podczas prezentacji It’s not a Bug, it’s a feature. Przedstawiciele firmy Intel przeprowadzili konkurs wiedzy na temat IT. Wśród pytań znalazły się takie hasła jak HTML5, 0 i 1, C++, historia gier, języki skryptowe, programowanie gier, sprzęt do grania. Pierwsze miejsce zajął Artur Poznański, który zgromadził największą ilość punktów spośród 8 uczestników konkursu. Publiczność nagrodziła Sosa Sosowskiego, twórcy m.in. gry McPixel za wygłoszenie najlepszego referatu podczas Konferencji. Na koniec dnia głosowano nad tematem przewodnim turnieju programowania gier COMPO. Uczestnicy zdecydowali się na Artillery Game.
Podczas trzeciego i zarazem ostatniego dnia Konferencji Inżynierii Gier Komputerowych odbył się wspomniany konkurs COMPO. Do rywalizacji zgłosiło się 12 drużyn. Każda z nich miała za zadanie zrealizowanie kilka punktów m.in. tryb Multiplayer, mnogość sposobów destrukcji mapy. Czas realizacji wynosił 8 godzin. Drużyny przedstawiły swoje twory przed innymi uczestnikami. Oceny prac dokonało 4-osobowe jury oraz publiczność jako 5 juror. Największą ilość głosów zdobył zespół „Bad Sectors”. Drugie miejsce zajęła drużyna „Kryzys”. Ostatni schodek podium przypadł ekipie „.NOT”. Każda z wyżej wymienionych drużyn otrzymała nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów jak i ze środków konferencji.
Uczestnicy Konferencji zapowiedzieli swój przyjazd na następna Konferencję mającą odbyć się już za rok. Ponadto nie szczędzili ciepłych słów w stronę organizatorów, w skład których wchodzili: Konrad Brzóska, Joanna Dańko, Agnieszka Kuć, Marcin Kowalczyk, Marcin Krasuski, Magdalena Maciąg, Sylwester Malonka, Rafał Muszyński, Mariusz Osak, Emil Pałys, Tomasz Paszkowski, Krzysztof Redes, Hubert Świąder, Łukasz Świder, Łukasz Węgrzyniak, Rafał Wrona, Piotr Zieliński.
Fotogaleria
Foto: Piotr Uziak